V

Visman edustaja

Visma

Uusi Visma.net-palvelujen etusivu - julkaisu 23.1.2018

29-11-2023 3:43 pm tekijä Visman edustaja

Alkuperäinen julkaisu tehty 19.01.2018, viimeisin päivitys tehty 19.01.2018.

Julkaisemme 23.1.2018 Visma.net-palvelujen uuden etusivun. Uusi sivu korvaa vanhan Visma.net Home -sivun. Kun käyttäjä kirjautuu Visma.net-palveluun, hänet ohjataan automaattisesti uudelle Visma.net Home -sivulle. Sivulla on linkit käyttäjän Visma.net-palveluihin sekä Ilmoitukset-osio, jossa käyttäjälle tiedotetaan esimerkiksi palveluehtoihin ja käyttäjämääriin liittyviä tiedotteita. Tärkeimmät ilmoitukset ja käyttäjän toimenpiteitä vaativat ilmoitukset nostetaan listan ensimmäiseksi.

 

Käyttäjä näkee etusivulla Visma.net -palvelut, joihin hänellä on roolien kautta oikeudet. Palvelua klikkaamalla käyttäjä ohjataan kyseisen palvelun sivulle. Sivu käyttää myös uutta Visma.net -palveluiden navigointimenua. Löydät uuden menun vasemmasta ylälaidasta. Tämä uusi menu tullaan lisäämään kaikkiin Visma.net-palveluihin.

 Capture.PNG

Jos käyttäjälle on kohdistettu ilmoituksia, niin oikeaan laitaan avautuu Ilmoitukset-osio. Oikeassa alalaidassa on linkki, jonka kautta käyttäjä voi antaa palautetta uudesta Visma.net Home -sivusta. Käyttäjät voivat ilmoittaa sivulla olevasta ongelmasta tai vastata uuteen sivuun liittyvään kyselyyn. Palautelomake löytyy ainoastaan englanninkielisenä. Vastaukset lähetetään sivusta vastaavalle tuotekehitystiimille.

 

Ilmoituskategoriat

 

Ilmoitukset näytetään ensimmäisessä versiossa kategorioissa erääntyneet tehtävät ja tehtävät. Erääntyneisiin tehtäviin kannattaa kiinnittää huomiota, koska esimerkiksi käyttäjämäärän ylitykset voivat estää Visma.net-palveluiden käytön.

 

Ilmoitustyypit

 

Ilmoitukset voivat olla joko tiedottavia tai vaatia toimenpiteitä. Ensimmäisessä versiossa suurin osa ilmoituksista vaatii jonkinlaisen toimenpiteen. Ilmoitus poistuu vasta kun toimenpide on suoritettu. Suurin osa ilmoituksista on kohdistettu pääkäyttäjille, joilla on jokin seuraavista asiakastason rooleista; Customer Administrator, Business Contact tai Primary Contact. Käyttäjä näkee ilmoituksesta mihin Visma.net-palveluun ilmoitus liittyy. Kuvauksen lisäksi käyttäjälle kerrotaan ilmoituksen päivämäärä tai päivien lukumäärän toimenpiteen erääntymiseen. Jos tehtävä on erääntynyt, käyttäjälle kerrotaan kuinka monta päivää erääntyminen on ylitetty.

 

Palveluehdot

Uuden asiakkaan palveluehdot sekä palveluehtojen lisäykset ja muutokset lähetetään hyväksyttäväksi henkilölle, jolla on rooli Primary Contact. Primary Contact käyttäjä voi hyväksyä palveluehdot klikkaamalla ilmoitusta. Jos Primary Contact käyttäjällä on myös Customer Administrator -rooli, niin käyttäjä voi kirjautua suoraan Visma.net Admin -sivulle, jossa yrityksiä ja käyttöoikeuksia hallitaan. Ilmoitus poistetaan, kun palveluehdot on hyväksytty.

 

Käyttäjämäärät

Kun Visma.net-palvelun lisenssillä oleva käyttäjämäärä on ylitetty, pääkäyttäjälle tulee siitä ilmoitus. Pääkäyttäjällä on tietty aika ratkaista ilmoitus joko ostamalla lisenssille lisää käyttäjiä tai poistamalla osalta käyttäjistä Visma.net-palvelun rooli. Ilmoituksessa on tieto missä Visma.net-palvelussa käyttäjämäärä on ylitetty ja miten paljon. Ilmoituksessa on myös linkki Visma.net Admin -sivulle, missä pääkäyttäjä pääsee ylläpitämään käyttäjien rooleja eri Visma.net-palveluihin. Ilmoitus poistuu, kun käyttäjämäärä ei ole enää ylitetty. Jos asialle ei tehdä mitään, niin pääsy Visma.net-palveluun suljetaan tietyn ajan kuluessa.

 

Käyttäjän linkitys On Premise -ohjelmiston käyttäjään

Kun Visma.net-palvelussa oleva käyttäjä linkitetään On Premise -ohjelmiston käyttäjään, kuten esimerkiksi Visma Document Centerin käyttäjään, tulee käyttäjälle siitä ilmoitus. Käyttäjä voi hyväksyä ilmoituksen, jolloin ilmoitus poistuu.

 

Tulemme jatkossa lisäämään ilmoituksia eri Visma.net -palveluista.

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin