Visma ✓
29-11-2023 3:44 pm tekijä Visman edustaja
Miten tulorekisterin varmenne ja Visma.net AutoReport palvelun käyttöönotto tehdään Visma Payrollin osalta?
Visma Payrollissa tiedot Tulorekisteriin ilmoitetaan teknisen rajapinnan kautta. Teknisenä rajapintana käytetään Visma.net AutoReport-palvelua, jonka kautta aineistot lähetetään eteenpäin.
Löydät ohjeistukset Visma.net AutoReport-palvelun käyttöönottamiseen sekä Tulorekisteri varmenteen noutamiseen liitteenä olevista oppaista.
Tilattu varmenne tulee osoitteesta no-reply@vero.fi. Huomioi varmenteen ja salasanan kopioinnissa, ettei kopioitaviin tietoihin tule mukaan turhia tyhjiä merkkejä.
29-11-2023 3:57 pm tekijä Visman edustaja
29-11-2023 3:57 pm tekijä Anonyymi Asiakas
Paitsi jos kyseessä on yhdistys, säätiö tms. jolla ei ole yhtä nimenkirjoitusoikeutettua. Siinä tapauksessa pitää jatkaa asiointia esim. Katso-tunnisteella Verohallinnon asiointikanavissa. Veroasioiden hoitaminen Suomi.fi-valtuuksilla ei ole mahdollista. Ikävä kyllä. Tämänkin tiedon selvittämiseen meni viikkoja.
Hei!
Tuo kannattaa vielä tarvittaessa varmistaa suoraan Verohallinnosta.
Verohallinnon sivuilla todetaan tällä hetkellä aiheesta seuraavasti (https://www.vero.fi/tulorekisteri/yritykset-ja-organisaatiot/suorituksen-maksajat/valtuutus/��
Katso-palvelussa valtuutuksia tekevät:
organisaatiot, joilla ei ole kaupparekisterissä tai YTJ:ssä Y-tunnusta tai tietoa organisaation nimenkirjoitusoikeudellisesta henkilöstä. Tällaisia toimijoita ovat esimerkiksi:
-Matti
Näköjään taas muuttunut. Nyt varmenteen haku käykin Katso-tunnisteella. Mitä kanavaa Payroll käyttää?
Varmista tarvittaessa organisaatiostasi, mitä kanavia on tarkoitus käyttää.
Sain varmenteen ja yritin lisätä varmenteen Visma.net Auroreportiin. Sain koko ajan virheilmoituksen:
Varmennepyyntö epäonnistui
Failed to download certificate. Generic Technical Error (PKI099). Failed to download certificate. Invalid Credentials (PKI020).
Missä vika?
Hei,
Visma.net AutoReport -palvelu käyttää kanavana viivästettyä WebServiceä.
Avaathan tuosta virhetilanteesta meille HelpDeskiin tukipyynnön, niin voidaan tutkia sitä tarkemmin, kiitos.
Missä on se ohje jo saadun varmeenteen tallentamiseksi Visma Payrolliin ??
Varmennetta ei erikseen tallenneta Visma Payrolliin, vaan AutoReportin puolelle. Tähän liittyen löytyy ohjeistus tämän keskustelun aloituskirjoituksesta.
Varmenteen hakua varten sain tunnukset ja tallennettua autoreportiin, ja hku meni ok ja näyttää että varmenne on voimassa 2020 asti. Aktiiviseksi jää kuitenkin painike Tallenna. Tallensin kerran, mutta voinko sitten vain sulkea varmenteenhakuikkunan?
Voit sulkea. Tuo Tallenna-painike jää hieman hämäävästi aktiiviseksi. Tarvittaessa voit palata takaisin AutoReportin asetuksiin ja varmistaa, että tiedot näkyvät aktiivisena. Pitäisi kuitenkin olla kunnossa, jos antoi onnistuneesti tallentaa, eikä tuonut mitään Tulorekisterin virhekoodia.
T: Matti
Voiko varmenteen yhteystyypin muuttaa jälkikäteen kun vahingossa laitettu väärä yhteystapa eli ei viivästetty?
ei voi muuttaa. Sinun tulee hakea korvaava varmenne tulorekisteristä.
t.Sirpa / Visman sovellustuki
jo tallennettu varmenne poistetaan Autoreportista. Sitten haet tulorekisteristä korvaavan varmenteen. Jos tässä ongelmaa, olethan yhteydessä tulorekisteriin.