Aloita uusi aihe
V

Visman edustaja

Visma

Tulorekisterin varmenne ja Visma.net AutoReport palvelun käyttöönotto

29-11-2023 3:44 pm tekijä Visman edustaja

Alkuperäinen julkaisu tehty 06.11.2018, viimeisin päivitys tehty 06.11.2018.

Miten tulorekisterin varmenne ja Visma.net AutoReport palvelun käyttöönotto tehdään Visma Payrollin osalta?


Paras vastaus

Visma Payrollissa tiedot Tulorekisteriin ilmoitetaan teknisen rajapinnan kautta. Teknisenä rajapintana käytetään Visma.net AutoReport-palvelua, jonka kautta aineistot lähetetään eteenpäin.

 

Löydät ohjeistukset Visma.net AutoReport-palvelun käyttöönottamiseen sekä Tulorekisteri varmenteen noutamiseen liitteenä olevista oppaista.

 

Tilattu varmenne tulee osoitteesta no-reply@vero.fi. Huomioi varmenteen ja salasanan kopioinnissa, ettei kopioitaviin tietoihin tule mukaan turhia tyhjiä merkkejä.


V

Visman edustaja

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Visman edustaja

Vastaus

Visma Payrollissa tiedot Tulorekisteriin ilmoitetaan teknisen rajapinnan kautta. Teknisenä rajapintana käytetään Visma.net AutoReport-palvelua, jonka kautta aineistot lähetetään eteenpäin.

 

Löydät ohjeistukset Visma.net AutoReport-palvelun käyttöönottamiseen sekä Tulorekisteri varmenteen noutamiseen liitteenä olevista oppaista.

 

Tilattu varmenne tulee osoitteesta no-reply@vero.fi. Huomioi varmenteen ja salasanan kopioinnissa, ettei kopioitaviin tietoihin tule mukaan turhia tyhjiä merkkejä.

A

Anonyymi Asiakas

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Anonyymi Asiakas

Paitsi jos kyseessä on yhdistys, säätiö tms. jolla ei ole yhtä nimenkirjoitusoikeutettua. Siinä tapauksessa pitää jatkaa asiointia esim. Katso-tunnisteella Verohallinnon asiointikanavissa. Veroasioiden hoitaminen Suomi.fi-valtuuksilla ei ole mahdollista. Ikävä kyllä. Tämänkin tiedon selvittämiseen meni viikkoja.

V

Visman edustaja

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Visman edustaja

Hei!

 

Tuo kannattaa vielä tarvittaessa varmistaa suoraan Verohallinnosta.

Verohallinnon sivuilla todetaan tällä hetkellä aiheesta seuraavasti (https://www.vero.fi/tulorekisteri/yritykset-ja-organisaatiot/suorituksen-maksajat/valtuutus/��

 

Katso-palvelussa valtuutuksia tekevät:

 

organisaatiot, joilla ei ole kaupparekisterissä tai YTJ:ssä Y-tunnusta tai tietoa organisaation nimenkirjoitusoikeudellisesta henkilöstä. Tällaisia toimijoita ovat esimerkiksi:

  • yhdistykset
  • säätiöt
  • seurakunnat
  • oppilaitokset
  • elinkeinoyhtymät
  • kuolinpesät
  • julkiset organisaatiot
  • ulkomaiset yritykset, joita ei ole rekisteröity kaupparekisteriin tai joiden nimenkirjoitusoikeudellinen henkilö on ulkomaalainen (hänellä ei ole suomalaista henkilötunnusta).

 

-Matti

A

Anonyymi Asiakas

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Anonyymi Asiakas

Näköjään taas muuttunut. Nyt varmenteen haku käykin Katso-tunnisteella. Mitä kanavaa Payroll käyttää?

 

Kanavat
Reaaliaikainen Web Service -rajapinta
Viivästetty Web Service -rajapinta
SFTP-rajapinta

Varmista tarvittaessa organisaatiostasi, mitä kanavia on tarkoitus käyttää.

 
A

Anonyymi Asiakas

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Anonyymi Asiakas

Sain varmenteen ja yritin lisätä varmenteen Visma.net Auroreportiin. Sain koko ajan virheilmoituksen:

Varmennepyyntö epäonnistui

Failed to download certificate. Generic Technical Error (PKI099). Failed to download certificate. Invalid Credentials (PKI020).

 

Missä vika?

V

Visman edustaja

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Visman edustaja

Hei,

 

Visma.net AutoReport -palvelu käyttää kanavana ​viivästettyä WebServiceä​​.

 

Avaathan tuosta virhetilanteesta meille HelpDeskiin tukipyynnön, niin voidaan tutkia sitä tarkemmin, kiitos. Smiley Happy

 

-Matti

A

Anonyymi Asiakas

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Anonyymi Asiakas

Missä on se ohje jo saadun varmeenteen tallentamiseksi Visma Payrolliin ??

V

Visman edustaja

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Visman edustaja

Hei,

 

Varmennetta ei erikseen tallenneta Visma Payrolliin, vaan AutoReportin puolelle. Tähän liittyen löytyy ohjeistus tämän keskustelun aloituskirjoituksesta. Smiley Happy

 

-Matti

A

Anonyymi Asiakas

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Anonyymi Asiakas

Varmenteen hakua varten sain tunnukset ja tallennettua autoreportiin, ja hku meni ok ja näyttää että varmenne on voimassa 2020 asti. Aktiiviseksi jää kuitenkin painike Tallenna. Tallensin kerran, mutta voinko sitten vain sulkea varmenteenhakuikkunan?

V

Visman edustaja

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Visman edustaja

Hei,

 

Voit sulkea. Tuo Tallenna-painike jää hieman hämäävästi aktiiviseksi. Tarvittaessa voit palata takaisin AutoReportin asetuksiin ja varmistaa, että tiedot näkyvät aktiivisena. Pitäisi kuitenkin olla kunnossa, jos antoi onnistuneesti tallentaa, eikä tuonut mitään Tulorekisterin virhekoodia.

 

T: Matti

A

Anonyymi Asiakas

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Anonyymi Asiakas

Voiko varmenteen yhteystyypin muuttaa jälkikäteen kun vahingossa laitettu väärä yhteystapa eli ei viivästetty?

 

V

Visman edustaja

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Visman edustaja

Hei,

ei voi muuttaa. Sinun tulee hakea korvaava varmenne tulorekisteristä.

 

t.Sirpa / Visman sovellustuki

A

Anonyymi Asiakas

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Anonyymi Asiakas

Miten jo tallenetun virheellisen nopeuden sisältävän saa pois. Siinä ei ole poista nappulaa.
V

Visman edustaja

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Visman edustaja

Hei,

jo tallennettu varmenne poistetaan Autoreportista. Sitten haet tulorekisteristä korvaavan varmenteen. Jos tässä ongelmaa, olethan yhteydessä tulorekisteriin.

 

t.Sirpa / Visman sovellustuki

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin