Visma ✓
29-11-2023 3:44 pm tekijä Visman edustaja
1. Onko aina tehtävä mitätöinti, jos tulorekisteriaineistossa on jotain korjattavaa? Eikö voi tehdä suoraan korvaavaa aineistoa?
2. Mikä on näiden vaihtoehtojen ero, mitätöinti tai uuden korvaavan luominen, eli missä tapauksissa kannattaa käyttää mitäkin vaihtoehtoa?
Visma ✓
29-11-2023 3:57 pm tekijä Visman edustaja
1. Voi tehdä korvaavan aineiston, jos aikaisempi on hyväksytty tulorekisterissä. Jos aineistossa on virhe, se lähetetään kokonaan uudelleen.
2. Mitätöinti poistaa aineiston tulorekisteristä kokonaan. Sen jälkeen pitää lähettää aineisto, joka on uusi. Uusi aineisto tulisi lähettää palkanmaksun jälkeen. Jos aineisto korvataan, Tulorekisterissä on koko ajan tieto, että aineisto on lähetetty ja sitä vain korjataan.
Ohjeistusta tarkemmin löytyy tulorekisterin sivuilta:
Visma ✓
29-11-2023 3:58 pm tekijä Anonyymi Asiakas
Kun olen ensin lähettänyt palkkatietoilmoituksen ja sitten mitätöinyt sen, koska oli virheellinen. Miten pääsen lähettämään uuden palkkatietoilmoituksen?
Visma ✓
29-11-2023 3:58 pm tekijä Visman edustaja
Hei,
kiitos viestistä! Kun olette saaneet Tulorekisteristä kuittauksen, että mitätöinti on mennyt onnistuneesti perille, niin poistakaa mitätöity palkkatietoilmoitus ja luokaa uusi ilmoitus normaalisti, tarvittavien korjausten jälkeen, ja lähettäkää se Tulorekisteriin.
Jos tarvitsette asian tiimoilta lisää apuja, ottakaa yhteyttä Payrollin sovellustukeen!
Mukavaa syksyn jatkoa!
Mari / Visma Payroll sovellustuki
1. Voi tehdä korvaavan aineiston, jos aikaisempi on hyväksytty tulorekisterissä. Jos aineistossa on virhe, se lähetetään kokonaan uudelleen.
2. Mitätöinti poistaa aineiston tulorekisteristä kokonaan. Sen jälkeen pitää lähettää aineisto, joka on uusi. Uusi aineisto tulisi lähettää palkanmaksun jälkeen. Jos aineisto korvataan, Tulorekisterissä on koko ajan tieto, että aineisto on lähetetty ja sitä vain korjataan.
Ohjeistusta tarkemmin löytyy tulorekisterin sivuilta:
Tietojen korjaaminen tulorekisterissä