Aloita uusi aihe
A

Anonyymi Asiakas

Visma

Ero sotumaksussa erillisilmoitus/kirjanpitotosite

29-11-2023 3:45 pm tekijä Anonyymi Asiakas

Alkuperäinen julkaisu tehty 10.02.2022, viimeisin päivitys tehty 10.02.2022.

Onko kenelläkään aiempaa kokemusta mistä voisi johtua kun erillisilmoituksen sotumaksu ei täsmää kirjanpitotositteen sotumaksuun? Aiemmin heittoja on ollut muutamia senttejä mutta nyt on pari kertaa 12-2021 ja 02-2022 palkoissa ollut enemmän.


V

Visman edustaja

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Visman edustaja

Onko palkka-ajolla käytetty mahdollisesti jotain uutta palkkalajia tai poikkeavaa palkkalajia? Usein erotukset voivat johtua palkkalajin määritysten puutteista tai tehdyistä muutoksista palkka-ajolla. Voit olla tarvittaessa yhteydessä sovellustuki@visma.com ja selvitellään tilannetta yhdessä tarkemmin.

A

Anonyymi Asiakas

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Anonyymi Asiakas

Samoja heittoja olen ihmetellyt. Olen aikaisempina vuosina muutaman sentin korjannut kirjanpidon tositteelle palkkalaskelman mukaisesti. Tämän vuoden puolella tosiaan heitto n. 150 euroa. Minulla ei uusia palkkalajeja.

 

V

Visman edustaja

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Visman edustaja

Erillisilmoitus käyttää laskennassaan sotumaksuprosenttia ja sotumaksun alaisia palkkoja. Kirjanpidon raportti poimii tiedot palkka-ajon tapahtumilta, jonne sivukulukirjaus sotumaksun osalta tulee tiliöintisäännön määrityksistä. Kannattaa tarkistaa, että vuodenvaihteen ohjeistusten mukaisesti sotumaksuprosentti 1,34 on määritettynä oikeaan paikkaan. Tässäkin kohtaa tarvittaessa voitte olla yhteydessä sovellustuki@visma.com ja selvitetään yhdessä erotuksen syytä.

A

Anonyymi Asiakas

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Anonyymi Asiakas

Meillä oli ensimmäinen tuollainen isompi heitto jo joulukuun 2021 palkoissa ja nyt tammikuu oli ok, mutta nyt sitten jälleen helmikuussa erottaa isommin? Eli varmaankaan noista sotumaksuprosentin tallennuspaikoista ei ole kyse.

A

Anonyymi Asiakas

Visma

29-11-2023 3:57 pm tekijä Anonyymi Asiakas

Meillä on myös aina pyöristelty noita muutamia senttejä mutta nyt viime joulukuun palkoissa oli ensimmäisen kerran isompi heitto ja nyt helmikuussa uudelleen. Eikä meillä tietääkseni ole uusia palkkalajeja perustettu.

Kirjaudu tai Rekisteröidy lähettääksesi kommentin